سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوره نقاهت و مراقبت های بعد از پیکرتراشی چقدر طول می کشد ؟

مراقبت های بعد از پیکرتراشی را میتوان مهم ترین بخش پس از عمل برشمرد. نوع مراقبت های بعد از عمل و میزان سختی دوره نقاهت کاملا به نواحی عمل و مقدار چربی تخلیه شده شما بستگی دارد. دوران نقاهت نواحی کوچک‌تر لیپو شده مانند بازو، غبغب، بهبودی سریع‌تر و با شدت کمتر نسبت به عمل نواحی گسترده‌تر بدن را به همراه خواهد داشت.

 

دوره نقاهت و روند بهبودی بعد از پیکرتراشی از فردی نسبت به فرد دیگر کاملا متفاوت است. مدت زمان این دوره بستگی نواحی تحت درمان، سن شما و فیزیک بدنی و سلامت عمومی شما دارد.

معمولاً بهبودی کامل پس از لیپو  ساکشن بین 4 تا 6 هفته طول می کشد،و ممکن است 3 تا 6 ماه طول بکشد تا نتایج کامل عمل خود را مشاهده کنید. پس پیروی از توصیه‌های جراح و مراقبت های بعد از پیکرتراشی به شما کمک میکند نتایج عمل خود را بهبود ببخشید و طی کردن دوره نقاهت را تسهیل کنید.

مراقبت های بعد از پیکرتراشی نقش مهمی در نتیجه نهایی بدست آمده از عمل لیپوماتیک  دارد. برخلاف روش‌های لاغری غیرتهاجمی و سایر درمان‌های کاهش ورزن، فرآیند بهبودی و نقاهت لیپو می‌تواند تفاوت زیادی در دستیابی به اهدف بدست آمده مورد نظر ایجاد کند.

چون دوره بهبودی و مراقبت های بعد از پیکرتراشی به اندازه خود عمل حیاتی است و کلید گرفتن یک نتیجه موفقیت آمیز است.

 نتایج بعد از پیکرتراشی بلافاصله بعد از عمل ظاهر میشوند. شما میتوانید مجذوب فرم بدن فوق العاده ای شوید که با پیکر تراشی بدست آورده اید بشوید، اما آیا برای آینده آماده هستید؟

بهبودی بعد از لیپوماتیک می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و میطلبد که شما زمانی را صرف بررسی مسیر بهبودی و مراقبت های بعد از پیکرتراشی کنید.جدول زمانی مراقبت های بعد از پیکرتراشی میتواند بسیار طولانی باشد. شما باید همیشه به بدن خود گوش دهید و برای روند درمانی خود اهمیت ویژه ای قائل شوید.

دایم گن مخصوص بعد از عمل پیکرتراشی بپوشید. دوش نگیرید یا حمام نکنید و مواردی را که جراح شما طی برگه ای با عنوان مراقبت های بعد از پیکرتراشی،به شما داده  را با جدیت دنبال کنید. این مواد برای جلوگیری از عوارض احتمالی بسیار مهم است.

همچنین ممکن است مقداری مایع از محل زخم ورود کانولا از بدن شما خارج شود، که کاملا طبیعی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.دسته از جراحان که طرف دار ماساژ لنفاوی بعد از لیپوساکشن هستند ممکن است در روز های اول به شما انجام آنرا جهت تخلیه هرچه بهتر خونابه ها توصه کنند.

در ماه اول، درد معمولاً به میزان قابل توجهی کاهش مییابد، اما ممکن است همچنان کمی احساس ناراحتی کنید. میتوانید دوش بگیرید، فعالیت بدنی متوسطی مانند راه رفتن روی تردمیل، پیاده روی سریع انجام دهید.

اما از وزنه زدن و انجام ورزش سنگین خودداری کنید مگر اینکه پزشک به شما چراغ سبز بدهد.

کبودی و تورم بعد از چند هفته همچنان انتظار می‌رود وجود داشته باشد، و هرچه این تورم زود تر از بین برود زود تر میتوانید نتایج اولیه لیپو ی خود را مشاهده کنید.

در تمام طول دوران نقاهت، ممکن است احساس ضعف داشته باشید و صبور بودن برای کسب موفقیت پس از عمل پیکرتراشی ضروری است. پس نا امید نشوید و همچنان  دستورات و مراقبت های بعد از پیکرتراشی را ادامه دهید